Personal Healthy

“Teamwork makes the dream work!” Samen werken we op een harde, maar ook zeker plezierige manier naar jouw doel toe.

Welkom op mijn website

Over Pesonal Healthy

 

Hoe zou jij het vinden om iedere keer met plezier te sporten? Kom langs bij Personal Healthy voor een proefles en maak kennis met mijn manier van trainen.
Trainen bij Personal Healthy is motiverend, resultaatgericht, professioneel, maar vooral heel leuk. Sporten doe je immers met een doel! Samen zorgen we ervoor dat jij dat doel gaat halen!


Bij mij gaan we back to basics: je gebruikt je eigen lichaamsgewicht, kracht apparatuur, cardio, kettlebells en TRX. Ik geloof namelijk dat het optimaal benutten van je lichaam en training met de beste materialen volgens een doordacht trainingsprogramma jouw doel dichterbij brengt. Daar hoef je echt geen ervaren sporter voor te zijn… Samen stellen we jouw doel vast. Train je op kracht, op conditie of wil je liever afvallen? Het idee is dat je elke week beter wordt.

Naast binnen in de sportschool sporten, is het natuurlijk ook mogelijk om op locatie te trainen.
Denk aan mooie locaties als:
- Sportcomplex Varkenoord
- Kralingse bos
-  Zevenhuizerplas.

Specialisatie

 

Persoonlijke begeleiding
(Trainen met toestellen en losse gewichten)

Toestellen zijn behalve gebruiksvriendelijk ook veilig.  Trainen met toestellen is gemakkelijk te leren. 
 Toestellen gaan uit van een gemiddelde lichaamsbouw en dwingen
tot een beweging die niet altijd volledig resultaat levert.


 Steeds meer mensen kiezen voor losse gewichten in plaats van toestellen. Met losse gewichten kun je een meer natuurlijke, pure beweging en een grotere bewegingsuitslag maken. Trainen met losse gewichten is een grotere uitdaging voor je lichaam. Het vereist coördinatie en je belast bovendien meer spieren dan alleen de spieren waar een specifieke oefening voor bedoeld is.

 

Gewichtsafname
(Afval training)
Veel mensen focussen zich nog steeds alleen op cardio als ze willen afvallen. Ze denken het snelst af te vallen door zich suf te lopen in het park of op de loopband. Veel mensen (vooral vrouwen) denken nog dat krachtoefeningen alleen voor mannen, bodybuilders of goedgetrainde atleten bestemd zijn. Dat is een groot misverstand. Vrouwen hebben net als mannen zeer veel baat bij krachttraining voor het afvallen.

 

Core stability
(Core training)

Je buik- en lage rugspieren vormen de kern oftewel 'core' van je lichaam en zijn betrokken bij de meeste bewegingen die je maakt. Met core-training train je op een instabiele ondergrond. Dit zorg ervoor dat je een korset van de kernspieren maakt, die je beschermen bij je dagelijkse handelingen.
Bij deze trainingen gebruik je een Medicine Ball, Stability Ball, Swiss Ball, Thera Ball of BOSU (een halve bal met een vlakke kant) voor de instabiliteit.

                                                            

 

Revalidatietraining
Heeft als doel de belastbaarheid van

het lichaam te vergroten. Je moet

hierbij denken aan het trainen van de conditie, de spierkracht, balans en coördinatie. Revalidatietraining kan tevens een onderdeel of verlengstuk van de “normale” fysiotherapeutische behandelingen zijn. Ik bied met de revalidatietraining diverse oefen- en beweegprogramma’s aan in het bijzonder voor mensen met één of meerdere van de onderstaande

klachten of aandoeningen:
- Rug-, nek- en schouderklachten
- Obesitas

- Hersteltraining: 

  door verminderde lichamelijke
  conditie na een operatie

- Blessures (hersteltraining)
- hart -en vaatziekten

- Diabetes

- Depressie

- Longklachten: zoals COPD en astma.

 

Seniorentraining
Onthoud goed dat je nooit te oud

bent om voor je lichaam te zorgen! Fitness oefeningen kunnen met

goede begeleiding uitgevoerd

worden, ongeacht je leeftijd.

Naar mate je ouder wordt krijg je

meer veranderingen in het lichaam.
Er zijn verschillende nadelige veranderingen in je lichaam die

gepaard gaan met het ouder worden: 
- Afname van spierkracht en

  spiermassa.
- Afname van snelheid en lenigheid.
- Afname van de capaciteit van hart en
  bloedvaten.
- Langzamere stofwisseling.
- Kleiner reactievermogen.
- Hoger risico op botontkalking

(vooral bij vrouwen in de menopauze)


Door op oudere leeftijd regelmatig te bewegen of fitness oefeningen te

doen, kun je alle nadelige veranderingen van je lichaam sterk vertragen! Fitness en training brengt veel voordelen met zich mee en kan ervoor zorgen dat bovengenoemde veranderingen van en in het lichaam vertraagd en/of tegen gegaan

worden.


 

 

Funxtion training
(Functionele spiertraining)
De term functionele training betekent dat spieren getraind worden op een manier die de activiteiten in het dagelijkse leven gemakkelijker, simpeler, veiliger en effectiever maken. De nadruk bij functionele training ligt op oefeningen die in het dagelijkse leven voorkomen.
Veel experts zijn voorstander van een functionele training. Functionele training vergt meer algehele conditie, lichaamsbewustzijn en kracht in de kernspieren.

 
Sport specifieke training
Als sporter kun je enorm veel voordeel behalen door middel van sport-specifieke (kracht)training. Sport-specifieke (kracht)training is daarom ook niet meer weg te denken uit het trainingsschema van een serieuze (top)sporter.
Sport-specifieke training zal ervoor zorgen dat je beter wordt in de sport die jij beoefend. Sport-specifieke trainingen zijn altijd bedoeld ter
ondersteuning, om sterker te worden, explosiever, sneller en krachtiger zijn resultaten die behaald kunnen worden! Daarnaast heeft sportspecifieke training ook een positief effect op het voorkomen van blessures en een versneld herstel hiervan. 
  

 

Small-group training
In een small-group training (groepsles) kun je op een toegankelijke manier functioneel trainen. Doordat een groep bestaat uit een klein aantal deelnemers is het mogelijk, ieder individueel feedback te geven en te werken aan persoonlijke doelstellingen terwijl de groepsdynamiek voor een extra stimulans zorgt.
Bij Personal Healthy beschik je
over zowel indoor als outdoor trainingsmogelijkheden.